Alfabe - Küçük Harfler

  • Yaş Aralığı

    4+

  • Oyuncu Sayısı

    Bireysel

  • Oynama Süresi

    Değişken

Kademe :

Okul Öncesi+

Ürün Kodu :

NEP001379

Barkod :

8697893001521

  • Alfabe Becerisi
  • Ayırt Etme Becerisi
  • Yön Algısı
  • Konsantrasyon ve Odaklanma
  • Kendini İfade Etme
  • Bağlantısal Zeka
  • El Göz Koordinasyonu
  • Görsel Uzamsal Zeka

Montessori Taşınabilir Alfabe - Küçük Harfler


Taşınabilir Alfabe Montessori Dil Becerileri Müfredatının önemli bir parçasıdır. Materyal öncelikli olarak çocuklara alfabeyle ilgili bilgilerini nasıl geliştireceklerini ve dolayısıyla da yazılı dil becerilerini öğretir.

Taşınabilir Alfabe, çok yönlü bir Montessori materyalidir, çünkü eğitimcilerin öğrencilerin artan dil yeterliliğine meydan okumak için geliştirebilecekleri sonsuz öğrenme uzantıları vardır. Bu nedenle, Montessori Müfredatında çeşitliliği en çok olan materyallerden biri olarak bilinir.

Taşınabilir Alfabe 26 bölmeli bir veya iki tahta kutudan oluşur. Bu bölümlerde ingilizce alfabenin 26 harfinin birden fazla ahşap kopyası vardır. Harfler alfabetik sırayla saklanır. Ünsüzler pembe renklidir ve ünlüler mavidir.

 

Amaç:


Taşınabilir Alfabe, Okul Öncesi Dil Müfredatının bir parçasıdır. Bu materyal tipik olarak 4 ila 6 yaş arası çocuklara tanıtılmaktadır.

Çocuk, fonetik sesler için grafik sembolleri analiz etme ve yeniden düzenleme yeteneğini gösterdiğinde Montessori Öğretmeni bu materyali tanıtacaktır.

Taşınabilir Alfabenin temel amacı, çocukları yazma, okuma ve yazım için hazırlamaktır.

Çocuğun materyali kullanımı tek kelimeden, cümlelere ve nihayetinde hikayelere ilerler. Bu şekilde, Taşınabilir Alfabe, çocuklara kendi düşüncelerini nasıl sembolize edip, yaratıcı bir şekilde yazmaya başlamayı öğretir.

 

Sunum 1: Hareketli Alfabeye Giriş


Çocuğu bir çalışma matı seçmeye davet edin.

Sınıftaki dil becerileri bölümüne birlikte gidin ve Taşınabilir Alfabeyi kutusunu gösterin / belirleyin ve matın üzerine getirin.

Dil Müfredatı alanına geri dönün ve Zımpara Harflerini getirin. Bunlar sadece gerektiğinde kullanılacaktır.

Çokardığınız kapağı kutunun altına yerleştirerek başlayın.

Çocuğun kutuda bir ses bulmasını isteyin. Örneğin: “P'yi bulabilir misin?”

Çocuğunuz tereddüt ederse, çocuğa önce zımpara kutusundaki harfi bulmasını isteyin. Bunu yaptıktan sonra, harfi takip etmelerini sağlayın ve ardından Taşınabilir Alfabe kutusunda bulun.

Bu şekilde harflerle çalışın, çocuk alfabe ile kendinden emin oluncaya kadar.

Harfleri kutuya geri koyarken, çocuğun sol üst köşeden başlamasını sağlayın, kutuyu alfabetik olarak soldan sağa, yukarıdan aşağıya doğru doldurun. Bu, okuma ve yazma için önemli bir hazırlıktır.

 

Sunum 2: Üç Harfli Kelimeler

Çocuğu bir çalışma matı seçmeye davet edin.

Sınıftaki dil becerileri bölümüne birlikte gidin ve Taşınabilir Alfabeyi kutusunu gösterin / belirleyin ve matın üzerine getirin.

Çokardığınız kapağı kutunun altına yerleştirerek başlayın.

Çocuğa basit bir üç harfli kelime önerin, yani “cat”. Bu etkinliğe eşlik etmek için kelime veya resim kartları kullanmayı seçebilirsiniz.

Çocuğa “Cat" dediğimde hangi sesleri duyuyorsunuz?” diye sorun.

Çocuğu kelimeyi dinlemeye ve işlemeye teşvik edin. Kelimeyi tekrarlarken ilk sesi vurgulayın.

Çocuk bu sesi en iyi temsil ettiğini düşündüğü bir harfi seçecektir.

Kelime üzerinde çalışmaya devam edin ve mümkün olduğu kadar farklı sesleri vurgulayarak çalışın.

Bir çocuk bir harf bulmaya çalışıyorsa rehberlik teklif edin. Benzer şekilde, bir harfi anlamamışlarsa bu harfi tekil şekilde seslendirip bu sesi hangi harfin temsil ettiğni gösterin. 

Tamamlandığında, yeni bir üç harfli kelimeye geçin, örneğin: “bat”.

Bir veya iki kelimeyi tamamlayın. Her seferinde kelimeleri tekrar etmeyin, sonuçta bu kelime oluşturma alıştırmasıdır.

Tamamlandığında, harfleri kutuya geri koyun, çocuğun sol üst köşede başlamasını sağlayın, kutuyu alfabetik olarak soldan sağa, yukarıdan aşağıya doğru doldurun.

 

Sunum 3: Kısa Deyimler
 

Bir çocuk bir kelimeyi yetkin bir şekilde oluşturabildiğinde, çocuğun kısa bir ifade oluşturmasını sağlayın, örneğin: “Uzun boyluyum.” Bu etkinliğe eşlik etmek için resim kartlarını kullanmayı seçebilirsiniz.

Bu, önceki sunumlar gibi benzer bir şekilde sunulmaktadır.

 

Sunum 4: Kısa Hikaye
 

Çocuğun ifadeleri eksiksiz olarak tamamlayabilmesi için, Taşınabilir Alfabeyi kullanarak kısa bir hikaye yazmasını isteyin. Bu etkinliğe eşlik etmek için resim kartlarını kullanmayı seçebilirsiniz.

Öyküyü önceki sunumlar gibi benzer bir şekilde sunarak Hareketli Alfabe ile hikayeyi oluşturun.

 


 

Henüz İçerik Üretilmemiştir.